anna_38

Hur länge behåller du en bra bok?

Lisen Karlsson
8 years ago

Jag kan ha lite svårt att skiljas från bra böcker men nu är bokhyllan full och jag behöver rensa. Hur länge brukar du spara bra böcker?


Comments (5)

  • Hélen Syvertsen
    8 years ago

    Klassiker sparar jag genom hela livet, likaså Atlas (kul att se hur gränser dras om, namn ändras) De flesta Fakta och Hobby/inredningsböcker likaså, pocket brukar jag lägga ut på lokala köp/sälj sidor, likaså inbundna romaner/deckare/thrillers, jag köper dessutom sådana på loppisar, secondhand, så dom har jag hög omsättning på, jag brukar sätta mig nån gång då och då för att gå igenom hobby/inrednings böckerna, man känner nästan på en gång om dom känns aktuella, jag brukar fråga mig själv: Skulle jag vilja inreda mitt hem med något ur denna bok, om inte, sälj eller skänk :D

  • mariannese
    8 years ago

    Jag gillar Hélens idéer, men tyvärr kan jag inte själv leva upp till dem. Nu är det akut så min man och jag har ställt fram två kartonger, en till skönlitteratur, en till facklitteratur som vi ska göra oss av med. Få se hur det går...

  • PRO
    User
    8 years ago
    Bra böcker som jag verkligen fastnat för slänger jag aldrig, oavsett genre!
  • PRO
    Marias Inredning
    8 years ago

    Jag tycker böcker är en fin inredningsdetalj så jag behåller nog böcker väldigt länge, om jag inte bara måste ge bort en bok som var riktigt bra till en vännina! ;)

  • A
    8 years ago

    Länge :) Det är ju inte bara innehållet som är fint! Tycker böcker kan vara väldigt dekorativa också.

    Sellwood Library House · More Info