sandralorentz

Gömma TV

sandralorentz
7 years ago

Hej!

Har relativt litet vardagsrum och vill inte att min TV ska vara i centrum så fort man är i det rummet.
Har ni något tips på hur man kan dölja tvn på ett smart och snyggt sätt?
Tex i något skåp eller dylikt?


Må väl!

Comments (11)

  • Fanny B
    7 years ago

    Hej Sandra!

    Såg denna bilden nyss och den är kanske lite avancerad, men ändå smart sätt att dölja sin TV!

    Contemporary Living Room · More Info

  • Amanda Strömberg
    7 years ago

    Tv:n smälter lättare in i omgivningen om du målar väggen i samma färg. Se bilden för inspiration!


    Beckers apartment Odenplan October 2015 · More Info

  • sandralorentz
    Original Author
    7 years ago

    Tack för tipsen :) Det första tipset ska jag absolut komma ihåg när jag flyttar till hus. Det andra tipset är ett bra alternativ nu när jag bor i lägenhet :)

  • PRO
    ISELA
    7 years ago

    Hej

    Mitt tips är att fästa en textilskena i taket och hänga ett draperi som en ridå på teater ungefär. Blir en fin textilfond och skapar mjukhet i rummet sen när ni ska titta på tv kan ni dra textilen åt sidan. mvh //Patricia Trambevski,ISELA inredare www.isela.se


  • PRO
    Inbe Inredning | Styling
    7 years ago

    Hej Sandra!

    Du kan också göra ett stilleben med tvn. Försök håll bakgrunden så ren som möjligt och sen placera några svarta vackra föremål bredvid som tex en skulptur, vas med mera. Om du vill så kan du även komplettera med några tavlor med svart ram på väggen.

    Alternativ se till så att bordet/mediabänken är svart så flyter tvn in i hela möbeln.

    Lycka till!

  • PRO
    User
    7 years ago

    En kommentar till TS bild, tv:n hänger alldeles för högt. Jag har sett att det är vanligt i engelska inredningsprogram och undrar hur de klarar av att njuta av en film när synfältet är så dåligt. Men det var snyggt med skjutdörren! I vårt förra hus hade vi en svart vägg bakom tv:n och var väldigt nöjda med det.

  • Sophie I
    7 years ago

    Är det enklast att gömma en svart eller vit tv? Känns som att en vit kan smälta in lättare...

  • PRO
    Inbe Inredning | Styling
    7 years ago

    Svar till Sophie. Det finns ju olika modeller men de flesta vita TV-apparater har ju en väldigt liten kant som ramar in TV-skärmen som är helt svart. Och nu för tiden har ju de flesta väldigt stora skärmar. Vilket gör att TVn upplevs nästan lika mycket svart som en svart TV. Men det är bara min erfarenhet.

  • PRO
    User
    7 years ago

    Googlade hide tv och hittade denna coola idén!

  • Sophie I
    7 years ago

    Tack för svaret Inbe! Du har rätt i att ramen ofta är väldigt liten och att det därför inte spelar så stor roll om den är svart eller vit..
    Och Pernilla, vilket smart sätt att gömma tv:n!