lotta_gray

Hjälp med rosa!

Har rosa matta och rosa kuddar i soffa men rädd att det ska bli för gulligt och flickigt. Vill ha en en elegant och mer vuxen look. Så vad för färger på kuddar ska jag välja? Mörkgrå?




Comments (13)

  • Anna G
    6 years ago

    Såå snyggt med rosa matta! Tycker inte alls det ser för gulligt ut, snarare snyggt och trendigt. Håller med om att mörkgrå kuddar skulle passa riktigt bra in!

  • Lovisa H
    6 years ago
    @theobert_pot och @isabellemccallister på Instagram inreder båda med rosa men kombinerar med färger så det inte ser för ljuvt ut :-)
    Lotta "Vimmelmamman" Gray thanked Lovisa H
  • Sara Norrman
    6 years ago

    Kanske något grafiskt i svartvitt? Ser att det ligger något liknande på soffan som gör att det inte blir för gulligt. Vackert rum!

    Lotta "Vimmelmamman" Gray thanked Sara Norrman
  • PRO
    Fouremptywalls
    6 years ago
    Tycker blått och grått är väldigt snyggt till rosa.

    Mvh Josefin
    Lotta "Vimmelmamman" Gray thanked Fouremptywalls
  • PRO
    Mc Carthy Homes Interior & Design AB
    6 years ago

    Grått är ett säkert kort men även grönt passar till rosa men jag tycker inte att det ser för flickigt ut !


    Lotta "Vimmelmamman" Gray thanked Mc Carthy Homes Interior & Design AB
  • Tina
    6 years ago

    Grönt ger en fin accent till det rosa;


    Liksom en blek orange;

    Lotta "Vimmelmamman" Gray thanked Tina
  • Johanna Liden
    6 years ago

    Prova med beige nyanser från sand till mullvad. Dessa färger kan i bästa fall bli mycket eleganta tillsammans med rosa. Lägg till inslag av vitt ( som friskar upp) och några svarta detaljer, så är du hemma (tror jag).

  • Lotta "Vimmelmamman" Gray
    Original Author
    6 years ago

    Provade att ställa dem såhär i rummet. Tv hamnar över ena soffan dock. Det ger ju luftighet men vete sjutton...

  • PRO
    Home Stories
    6 years ago
    Hej Lotta!
    Fint du har, den rosa mattan är ljuvlig.
    Om du tar bort de lila kuddarna och adderar färger som vitt, beiget, ljusgrått eller mörkblått i kuddväg tror jag du kommer tycka att det blir en stor skillnad. Är gardinerna lila? I så fall kan du testa att byta ut det mot gardiner i någon av ovannämnda färger. Lila och rosa förstärker varandras färger och tillsammans kan de göra att det känns mer ”rosa” än det egentligen är. De färgerna som jag nämnde går bra ihop och dämpar det rosa lite så att helheten blir lugnare och lite mer sofistikerat.
    Ställ gärna frågor i ett PM till oss då svarar vi gärna med tips!
    Med vänlig hälsning, Johanna / Home Stories
  • Lotta "Vimmelmamman" Gray
    Original Author
    6 years ago

    Hej Home Stories, tusen tack. Om en vecka kommr just Houzz hem till mig för ett hemma-hos reportage så kul med input innan. Har nu grå och mörkgrå kuddar samt rosa kuddar. Även en senap och burgundi för att lyfta färgerna i tavlor. Men som sagt, efentligen bara en lila kudde. Ska jag plocka bort de rosa kuddarna helt? och addera via/beiga istället? Garniner i sammet är mellangrå. Vill som sagt ha en mer elegant och sofistikerad look, inte ha det för gulligt och ulligt.




  • PRO
    Home Stories
    6 years ago

    Vad kul med inredningsreportaget. Det ser jag fram emot att se och läsa!

    Jag gillar att du plockat upp färger från tavlan och det är helt rätt tänkt egentligen. Men om du vill få till den där eleganta känslan skulle jag nog säga att du ska försöka tänka lite mer "ton-ton". Då kan det vara bra att låta en detalj få vara den som får vara stjärnan och ta mest plats (mattan i det här fallet) och de övriga textilierna får vara bakgrundssångare. Det kan låta tråkigt, men tanken är att resultatet ska bli precis tvärtom. Tillsammans blir det lite mer harmoni och skönsång :)

    Jag skulle ta bort den senapsgula kudden, likaså den lila och roströda och få in lite mer vita och ljusgråa kuddar. Det kan vara snyggt att ha några kuddar som är lite mindre (40x40) tillsammans med de stora så får man lite kontrast. En rosa kudde kan kanske vara kvar. Testa dig fram. Något som också passar bra till de kulörerna du har är silver och svart. Tänk att du kan bryta av de mjuka pastelliga med stål eller naturliga trämaterial för att få en intressant mix och komma bort ifrån att det blir för "gulligt".

    Men det här är bara ett förslag, det finns flera vägar att gå. Tycker att du är en bra bit på vägen och tror det kommer bli kanon!

    Bifogar två bilder på exempel med "ton-i-ton".

    Lycka till!


  • PRO
    Home Stories
    6 years ago

    PS! Tänk på att du kan köpa en massa kuddfodral och lämna tillbaka efter fotograferingen :) HM Home har en hel del fina i bomull och sammet exempelvis. Där kan du också hitta både 40x40 format och 50x50.